Hogyan pedikűrözzünk helyesen?

Mindjárt itt van a szandálos időszak, amit személy szerint nagyon imádok :). De ahhoz, hogy szépen mutassanak a lábaink az új szerzeményeinkben, azért tenni is kell. Nincs csúnyább, mint egy csinos topánkába egy repedezett sarok.

1. lépés: Lábfürdő&áztatás
Talán ez az egyik legfontosabb része a folyamatnak, enélkül soha ne kezdjük reszelni a sarkunkat, vagy a körömbőrt eltávolítani!. Általában egy kisebb lavort, szoktam megtölteni, meleg de nem túl forró vízzel. Ebbe teszek egy kis citromlevet és valamilyen illóolajat. A citromfű és a rozmaring, nagyon jól felfrissíti a megfáradt lábakat, de ha nincs épp kéznél ilyen, a kertből szoktam szedni egy kis menta levelet :) Általában 10 percig szoktam áztatni a lábaim.

+1 tipp:  Akinek nagyon fájós a talpa, vagy lúdtalpas, annak nagyon jó ha a lábfürdőbe tesz nagyobb köveket, kavicsokat, amin kicsit megtornáztathatja a lábait :)

2. lépés: Radírozás, sarokreszelés
Miután már jól megáztak a lábfejeink, ezután jöhet a radírozás.Én, nem használatok bolti lábradírt, hanem cukor és citrom keverékét, de bolti közül is lehet jókat találni :). 
Lush - Volcano lábradír - 1990 ft
ok,
Avonos lábradír - 850 ft
Radírozást követően jöhetnek a sarkaink, többféle eszköz áll a rendelkezésünkre, hogy mivel távolítjuk el a bőrkeményedést erről a területről.  Tehetjük ezt, habkővel, (üveg)reszelővel vagy kémiai hatású radírral. Fontos, hogyha reszelőt vagy habkövet használunk, mindig csak egy irányba reszeljük, soha ne csiszatoljuk.
Lush stepping stone - hámlasztos lábradír kifejezetten sarokra nagyon finom lime-s illata van - 990 ft/db
Scholl habkő, ezt szoktam használni, nagyon szeretem - 1290 ft
Akinek, már olyan vastag rétegben képződött ez a bőrkeményedés, hogy már pengével távolítaná el, annak inkább azt javaslom, hogy menjen el egy szakemberhez!
3. Lépés: A körmök
Miután már eltávolítottuk a felesleges bőrt mindenhonnan, jöjjenek a körmök. Fapálcával toljuk vissza a körömágyunkat, majd távolítsuk el a felesleget. Nem ajánlom, hogy ollóval essetek neki, sokkal jobbak, az erre kifejlesztett zselék, amik pár perc alatt leoldják, majd reszeljük a körmeinket formára. Én jobban preferálom a fém reszelőket, mint a papírosat, mert a fémet könnyű fertőtleníteni, egy fertőtlenítős spray-vel. Fontos, hogy minden használat előtt az eszközöket fertőtlenítsük le!
Essence rózsafa pálcika - 499ft
6in1 essence reszelő - 699ft
Körömbőrágy eltávolító zselé -
Aki használt már ilyen eltávolító zselét megoszthatná velem, hogy milyen!? :)

4. Lépés: hidratálás
Ezek után a hidratálás következik, ami szintén nagyon fontos! Többféle krémet árulnak a drogériák polcain, akik frissítésre vágynak az válasszon koffein vagy citrus tartalmú krémet. Akinek problémái vannak, azzal hogy nem túl kellemes a lába illata, annak kifejlesztettek kimondottan erre való spray-ket. Jól masszírozzuk bele a krémet, az egész lábfejünkbe, ilyenkor egy kicsit meg is masszírozhatjuk a talpunkat, hiszen ezen járunk egész nap.  Külön hidratálhatjuk a körömbőrünket is, az erre való olajokkal. Majd ha jól bekrémeztünk minden területet, keressük meg a legvastagabb legmelegebb zokninkat és húzzuk rá, legalább egy jó félórára.
Naturland krém - 849 ft
Balea citrusos frissítő lábkrém - 399 ft
Lábszagűző frissítő spray - 799 ft
Avon- Gránátalmás-csokoládés lábkrém - 419 ft
5. Lépés lakkozás
Mivel a lábunk már hidratált, bőrkeményedés nélküli, ezért most már csak a lakkozás marad hátra. Választhatjuk a klasszikus franciát (fehér vagy színes változatban) vagy a most divatos teli színeket. Ha sötétebb lakkot kenünk fel, előtte használjunk alapozó lakkot, hogy ne sárguljanak meg a körmeink. A fedő lakk pedig abban segíthet nekünk, hogy tovább maradjon a helyén a lakk. Én általában a kéz körmeim színéhez szoktam igazítani a lábkörmeim színét is, hogy összhangban legyenek.
Manhattan alap és fedőlakk egyben -
 
Manhattan freaky friday lotus effect 54K
 
Opi strawberry margarita
Essence Blossom etc. my yellow fellow - nekem ez a kedvencem most :)
Catrice Nude körömlakk -030

Catrice - Man, Go Tango

Írjátok, meg hogy ti hogyan csináljátok a pedikűrözést, és hogy most éppen milyen színt viseltek a körmeiteken? Legyetek jók :)

7 megjegyzés:

  1. Thündérke írta...:

    Én is ezt a folyamatot szoktam végig csinálni:D havonta 1-szer biztos :D Nekünk van ilyen masszázsos lábfürdető berendezésünk, és tökjó mert így bugyog benne a víz xD
    Nekem a lábujjaimon most narancssárga a köröm, a kezeimen pedig pöttyös és muffinos :D

  1. Bunny írta...:

    Megnéztem a blogodon a muffinos pöttyös körmödet, nagyon cuki azt hiszem megpróbálkozom én is a pöttyözéssel :)

  1. Your Aurora írta...:

    Én használom ezt a körömágybőr eltávolítót. Nagyon béna vagyok bal kézzel, úgyhogy esélytelen ollóval nekiesnem, így maradt ez a cucc. Szerintem hatékony, tényleg feloldja a bőrt és kis darabokban lehozza...én egy hegyes végű manikűrszettben lévő eszközzel szoktam utána lekapirgálni és az eredmény szép lesz:)

  1. Névtelen írta...:

    Szia! Hol lehet beszerezni OPI körömlakkokat Budapesten? Eléggé új vagyok "beauty" témában, szóval kicsit elveszett :/ Köszi
    Ez a körömágybőr eltávolító cucc jól hangzik, nálam is esélytelen az olló. Ki fogom próbálni.

  1. Bunny írta...:

    Én az aréna plázában lévő körömszalonban szoktam venni 2400 ft ért, de nem tudom te merre laksz, de van egy nagykerük, ami Örs vezér fele van. Ott 1900 ft-ért lehet kapni.
    http://www.opihungary.hu/ ezen az oldalon megtalálod, hogy pontosan merre is van, de inkább megakarod rendelni őket, akkor azt szintén megteheted itt! Rendelni szerintem csak nagyobb tételben érdemes, vagy barátnővel közösen mert csak akkor éri meg a postaköltség is. Ezeket a lakkokat csak ajánlani tudom, rajtam most pont a cikkben szereplő strawberry margarita van :)

  1. Névtelen írta...:

    Köszi az infót :) Pont az Örsnél lakom, úgyhogy az aréna is közel van, meg a nagyker is :) Bár a nagykerben kiszolgálnak "sima" vásárlókat is?

  1. Bunny írta...:

    Én még nem voltam, de azt írják, hogy lehet, csak kiskereskedelmi áron tudsz belőle venni. Szerintem mindenképp inkább oda menj el mint az arénába, mert itt aztán olyan színt választasz amilyen csak akarsz :) Aréna nincs sok :(

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

Sigma

Nézd be ide, biztos találsz majd kedvedre való akciót!

Blog Archive

Mystat

 
Makeupmania © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops