Felfázás?Nem játék!

Ugyan a hőmérő higanyszála még eléri, a 25 fokot, de ahogy telik az idő lassan be fog köszönteni, a hideg, nyirkos ősz.  Éppen ezért gondoltam arra, hogy ebben a cikkben a felfázásról fogok írni. Ez egy olyan téma, amiről úgy gondolom nem lehet eleget beszélni. Sajnos nekem ez rendszeres problémát jelent, így még kiemeltebb számomra.



Oka&Tünetei?
Magát a betegséget, a Coli nevezetű baktérium okozza a leggyakrabban. Ezek a kórokozók a vastagbélben élnek, de jelenlétük alapesetben nem okoz semmilyen problémát. De ha a védekező rendszerünk legyengül, mondjuk megfázás hatására, az eddig ártalmatlan baktériumok nagyon hamar elszaporodnak. A felfázás tünetei lehetnek, a szokottnál gyakoribb vizelési inger, amely csípő érzéssel jár. Járhat fájdalommal, amely a kismedence, alhas környékén érezhető. Súlyosabb esetben véres vizelet is jelentkezhet.

Hogyan tudjuk megelőzni?
Nagyon fontosnak tartom, hogy néhány egyszerű lépéssel megtudjuk előzni magát a betegséget! Nem csak azért fontos nagy hangsúlyt helyezni erre, mert ez egy nem túl kellemes betegség, de ha sokszor és folyamatosan felfázunk, az akár meddőséget is okozhat. Legtöbbet talán a helyes öltözködéssel tudunk tenni. Felejtsük el a falatnyi kabátokat csípőfarmerrel párosítva. Tudom, hogy ez a divat most a mai tinik körében, de ez nem a legegészségesebb. Öltözködjünk rétegesen, mindig legyen egy réteg, ami védi és melegen tartja a derekunkat. Erre a plusz rétegre én általában két dolgot szoktam használni, valamikor külön-külön, de nagy hidegben együtt a kettőt :)

Az első ilyen dolog az egy derékmelegítő. Ma már több márka kínálatában is megtaláljuk, de a két legismertebb, a Hippsy és a Lollee. Ez egy meleg pamut anyagból készült szélesebb "póló" alj. Ez a legjobb benne, hogy simán csak egy póló alá&farmerre rá felhúzzuk, így mindig biztosan a helyén marad. Rengeteg színben, méretben, formában kapható, így nem csak hasznosnak de divatosnak is mondhatjuk! Nekem szürkében van (Lollee), így szinte minden felsőmmel össze tudom párosítani.





A másik pedig egy top, de nem a hagyományos fajtából, hanem olyan aminek az alja meghosszabbított, így összetudjátok alul patentozni. Ez is nagyon praktikus, hiszen egy olyan plusz réteget kaptok, ami vékony pamut anyagból készül, még se jön ki egy mozdulattal, mikor leültök. Ezt is már a legtöbb fehérnemű gyártó cég kínálatában megtaláljuk, de nekem legjobban az Intimissimié és a Tenezisé jött be. Ez a top lehet spagetti pántos, rövid ujjú, hosszú ujjú kerek nyakkal, és hosszú ujjú garbóval kombinálva.  Ez is színek tekintetében nagyon változatos.

Olyan aranyos ez a pöttyöske
Még egy fontos dolgot megemlítenék a megelőzés témájában, mégpedig a napi 2-2,5 filter folyadék elfogyasztása és a megfelelő vitaminok bejuttatása/pótlása. Hiszen ha elfogyasztjuk a napi ajánlott folyadék mennyiséget, nem fognak tudni megtapadni a baktériumok, mert mindig lesz ami lemossa őket :) A vitaminok pedig az immunrendszerünk folyamatos működéséhez szükségesek.

Hogyan tudjuk kezelni?
Ha megtörtént a baj, akkor sem kell pánikba esnünk, az a  fontos, hogy minél hamarabb kezeljük. Ez nem egy olyan betegség, amit, ha a szőnyeg alá söprünk elmúlik magától! Elsőként a házi gyógymódokhoz szoktam nyúlni, csak ha agresszívabb  a felfázás akkor fordulok orvoshoz, antiobiotukmért. Nagyon fontos, ha erős fájdalmatok van, netán vér is jön a vizelettel, irány az orvos ne gondolkodjatok, mert lehet akár vesemedence gyulladás is !

Nekem ami legjobban bevált az tengeri sós fürdő. Engedjetek a kádba forró vizet, szórjatok bele kb 1 kg tengeri sót, és üljetek bele. Figyeljetek arra, hogy a víz mindig azonos hőmérsékletű legyen, ne hűljön el. Nagyjából fél óra elteltével, ki szállhatunk a kádból. Ez a fürdő azért jó mert, a tengeri sónak van egy gyulladás csökkentő hatása, enyhíti a csípő, égető érzést. A tengeri sót helyettesíthetitek egy erős cickafarkteával annak is hasonló a hatása.



A tőzegáfonyában taláhatóak olyan anyagot, amelyek képesek kezelni a felfázást. Éppen ezért aszalva vagy kapszula formájában fogyasztva elősegíthetik a gyógyulást. De ilyenkor akár a cickafarkat tea formájában, természetesen ízesítetlenül fogyaszthatjuk napi rendszerességgel.Ilyenkor még a szokottnál is fontosabb a folyadék bevitel. Azt  tanácsolom, hogy az ajánlottnál fogyasszuk többet, hogy megkönnyítsük a baktériumok kiürülését, ezáltal a vizelési inger enyhítését.

Nagyon remélem, hogy ezzel a cikkel többeteknek tudtam segíteni, és már nem lesz annyira elfeledett téma! Ti mennyire szenvedtek ezzel a betegséggel? Valami bevált gyógyszer/praktika?


8 megjegyzés:

  1. Psyszah írta...:

    Szia! Nagyon örülök, hogy erről írtál, mert ez nagyon fontos téma. Naponta látok télen is olyan lányokat akik egy szál semmiben mászkálnak és nem gondolják, hogy akármi ilyesmi gondjuk lehet. A tengerisó és a kamilla is jó a fürdővízbe. És durvább esetben azonnal orvos. Sajnos saját tapasztalataim is vannak egy nagyon nagyon durva felfázásról ami miatt később katétereztek is kiskoromban. Szóval evvel nem szabad játszani.

  1. Kriszti írta...:

    Hasznos poszt volt! Régen engem anya kamillás vízbe ültetett, az is gyulladáscsökkentő. :)

  1. Edit írta...:

    Nagyon hasznos poszt :) És amikor már láz is van a felfázás mellé, akkor irány az orvos. A mezei zsurló belsőleg és külsőleg is nagyon hatékony, érdemes akkor is kúraszerűen fogyasztani, ha nincs semmi panasz. Nekem sajnos pont egy olyan bacival volt ügyem, ami nem okozott tüneteket, ráadásul van egy vesevezeték- fejlődési rendellenességem, és a felfázásból olyan vesemedence gyulladásom lett, ami miatt 2 hétig kórházba kerültem úgy, hogy az egyetlen panaszom a láz volt előtte... Egyébként nekem is szürke Lollee-m van, de lehet venni kínaikban is kb. 1 000 Ft-ért is, az is ugyanolyan jó, én a többit már onnan vettem.

  1. dyna írta...:

    Az alul kapcsos top a body. :)
    Vigyázni kell a gyakori felfázással, állítólag meddőséghez is vezethet. :S
    A J. Pressben is láttam szimpi derék aljakat, most úgyis lesznek a glamour napok, megéri így beszerezni 1-2t. Én nemrég az Auchanban vásárolva találtam valami német márkájút, vettem is szintén egy sötétszürkét, egy ezres volt csak (gondolom már nem kapható, bő hónapja volt, csak később kapcsoltam, h nézhettem volna más színben is...)

  1. dyna írta...:

    És közben rájöttem, h miért fura nekem a top megnevezés... mert én atlétának szívom az ilyen darabjaimat. Nem is tudom, mi a megnevezésük. Nekem inkább ilyenjeim vannak (a bodyt macerás kapcsolgatni pisiléskor), hidegben jól belegyömöszkölöm a nadrágomba/harisnyámba/szoknyámba és máris nem fázik a derekam. A Westendben van a Lagoon nevezetű fehérneműs bolt, náluk kismillió féle csíkos és egyéb darab van, egészen jó áron. Én minden évben veszek 1-2-3 újat a meglévő vagy két tucat mellé (pár éve már a Tezenis kínálatát is meglesem, hamár melltartó és bugyi téren csak ott vásárolok), aztán lassan már talán selejtezni is kell a legrégibb darabokat (bár olyan jó minőségűek, h nem nézki ramatyul egy sem:)).

  1. _Mia_ írta...:

    Én a tőzegáfonyát megelőzésképp szoktam szedni, és hatásos :) Elég a ráírt napi adag fele is, hogy ne kapjon el olyan könnyen. A cickafarkteát pedig nem tudom meginni, mert szerintem iszonyatos az íze :((( Az urogin amit mindig ajánlanak, na az nekem nem volt jó soha semmire, pedig többször is használtam. Ami viszont bevált, az a herbária vesetisztító teakeveréke!

  1. - írta...:

    fuu én évekig küszködtem ezzel a problémával, orvosra orvsora jártam, antibiotikumot antibiotikumra szedtem és fórumot fórumra bújtam. egyik fórumon találkoztam azzal a dologgal, hogy egy csomó csajszinak gomba okozta a felfázást. a hólyagjuk falán tükrözéssel találták meg nekik a gombafonalakat. ekkor pedig antibo stop van és gombaölés szupermódban. én nem vártam meg a tükrözést, magamtól elkezdtem egy candida diétát, mert már nem bírtam tovább. a diéta után szépen lassan visszatértem a normális étkezéshez, és tádámm egy csomó időre meggyógyultam! :D azért írom, hogy csomó időre, mert a nyáron kaptam vesemedence-gyulladást, és azóta a vesémmel küszködök, nem a hólyagommal. :S
    én egyébként még tudom ajánlani a grapefruit cseppet, az ezüst cseppet, a teafalolajat bugyira cseppentve, zsurlósfürdőt, és a medveszőlő teát is. szerintem még próbálkoztam ezermillió gyógymóddal, de most ez jutott eszembe.
    bocsi a hosszú hozzászólásért. :D

  1. Évi írta...:

    Nagyon fontos lenne erre mindenkinek odafigyelni... sokszor én érzem rosszul magam, amikor látom, hogy a -10 fokban szinte kilóg sok lánynak a dereka :S Borzasztó felelőtlenek. Én mindig ügyeltem rá, hogy jól felöltözzem, és múgy nekem is szürke Lollee-m van :) Szeretem nagyon :) csak sajna S-es, és úgy érzem kicsit szűk lett rám tavaly óta :D :S De sebaj, picit biztos kitágul majd, ha hordom így is.

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

Sigma

Nézd be ide, biztos találsz majd kedvedre való akciót!

Blog Archive

Mystat

 
Makeupmania © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops